Відеоформат очима філолог

Сучасний світ – наскрізь медійний. Без відеоформату нині складно уявити подачу інформації. Саме тому доцент кафедри сучасної української мови і прикладної лінгвістики Оксана Мацько у межах дисципліни «Практична риторика» для студентів освітньої програми «Українська та англійська мови: переклад та редагування» організувала онлайн-зустріч із випускницею Інституту філології Ольгою Слащевою.

Ольга - генеральний продюсер VIDEOMATICA Production&Academy, має 13 років досвіду у галузі відеопродакшн та маркетингу. Серед її клієнтів: Volvo, Intercars, OTP-Bank, MasterCard та багато інших.

Тема зустрічі – «Процес сучасного відео-виробництва та як реалізувати себе в цій сфері». Ольга почала розмову зі слів, у правдивості яких переконалася на власному досвіді: «Якщо людина робить те, що вона любить, то вона обов’язково досягне в цьому успіху».

Процес створення відео, за словами пані Ольги, «починається з ідеї». А її втілення – це етапи, на які поділяється виробництво відеопродукту:

1) Preproduction (сценарій та підготовка, до якої входять локація, кастинг та прогін). За словами Ольги, в основі відео лежить сценарій. Це кістяк усього процесу, який, з одного боку, є творчістю, а з іншого – документом. «Якщо класний сценарій дати 95% людей, які не мають ніякого стосунку до відео-виробництва, поглянувши на нього, вони зрозуміють, що робити. В той же час, якщо поганий сценарій дати 95% професіоналам у відеопродакшні, вони не знатимуть, що з ним робити», - зазначила спікерка.

2) Production (коли команда, яка складається з 5-10 осіб виїжджає на майданчик та проводить роботу, що пов’язана безпосередньо зі зйомками).

3) Postproduction (монтаж, графіка та візуальні ефекти).

Як кажуть в Голлівуді: «Фільм народжується тричі. Перший раз він народжується на папері, другий раз – на знімальному майданчику, а третій – на постпродакшні».

Серед особливостей створення відео пані Ольга виділяє також закадровий текст, який є частиною музики і дає 60% сприйняття. Відео – це зв’язок звуку, візуалу та сенсу.

Другу частину зустрічі спікерка приділила питанню, що стосується етапів розвитку і досягнення успіху. Зокрема, вона продемонструвала так звані сходи професійного та фінансового зростання, розшифрувала їх значення та навела приклади – як визначити, на якій ти зараз сходинці, та як досягнути найвищої.

У процесі розмови постало питання, як залишатися «зарядженим» на карантині? Перше, що порадила спікерка – поповнювати фізичну енергію, а разом з тим навела багато варіантів, як це найлегше зробити (табата, стрибки, прогулянки і навіть обійми з коханими людьми). Фізична активність зранку, за її словами, дає прилив сили на цілий день.

Другим аспектом стала психічна енергія, яка проявляється у відсутності страхів, впевненості та вірі у власні сили. А також важливою є наявність чіткого плану, позитивного оточення, творчість, спонтанність і знову ж таки улюблена робота, яка має СЕНС.

Нарешті, третій аспект – це тайм-менеджмент. Добу Ольга поділяє на 3 етапи і розшифровує так:
- ранок лише для себе, власних бажань і потреб;
- день для служіння людям, адже робота – це не розваги, не емоціонування, а діяння на користь суспільства;
- вечір для розвитку та спілкування з родиною та друзями.

Підсумком зустрічі стали слова пані Ольги: «Робота у відеопродакшні дає і свободу, і можливість сказати те, що важливе, те, що хочеш донести людям».

Соломія Кульбачинська, 2 курс, ОП "Українська мова і література та західноєвропейська мова"