Блогер філологічних наук: у гостях «Змовників» Оксана Калита

3 жовтня лінгвістичний клуб «ЗМовники» спілкувався на тему блогів у соцмережах. Нині пише майже кожен. Але як принести користь аудиторії та знайти свою тему? Після зустрічі в четвер кожен здійснить це по-своєму. А власне на зібранні могли здійснити якусь свою мрію, ставши між двома Оксанами Михайлівнами – Мацько, лідером клубу, та запрошеною гостею Калитою.

Блогерка згадує, як із подругами свого часу обирали щоразу нову книжку для обговорення у кав’ярні. Так усе й починалося… «Корейські секрети краси» - книга, з якої Оксана почерпнула тему. Краса на Сході – запорука щастя, невід’ємна частина здоров’я. Нашій культурі, на жаль, бракує уваги й любові до себе. Але треба себе досліджувати, пізнавати!
Пані Оксана почала вести порадник в Інстаграмі з теми краси. Її читали друзі, радили іншим. Коли кількість читачів зростала, автор почала цікавитися, як ведуть сторінки досвідчені блогери, адже вона хотіла покращуватися.

Потрібно зацікавити читача. Важливий жанр – інформативна нотатка. Стиль має бути легким. Пам’ятаймо: Інстаграм – мережа відпочинку, дозвілля, розваг. Звісно, ми не сто доларів, аби всім подобатися, але маємо уявляти свого потенційного читача. На хейтерів не зважаймо. Це звичайна закономірність: більше підписників – більше незадоволених. У вашої теми може бути специфічна лексика. В Оксани бьюті-сфера, там багато англіцизмів, але вона намагається не зловживати термінологією, спрощувати. Також не дає готових висновків (у кожного своя думка). Читача приваблює новизна, щирість і… обгортка: акаунт має виглядати привабливо. Однак у сьогоднішньому пересиченому блогами просторі мереж важливо показувати себе як людину, відрізнятися особистістю.

Оксана принципово звертається до підписників на «Ви», не переходить на фамільярність і солодкавість. Звертання до людини в блозі важливе, як і будь-де, бо це ідентифікація людини, її самооцінка. Відгуки її не завжди тішать (згадаємо ще раз хейтерів), але навіть негативний фідбек йде на користь. По-перше, Оксана бачить, над чим працювати. По-друге, Інстаграм відстежує лайки та коментарі й за ними просуває сторінку, виставляє користувачам у «пропоновані». Студенти питали Калиту, чи пробачить аудиторія блогера його «випадіння», зникнення на довгий час? Хтось справді відсіюється, зізнається пані Оксана. Здебільшого це рекламними, представники конкурсів тощо. Але кістяк аудиторії збережеться, він буде з вами і вашою темою. Навпаки: якщо у вас буцімто виник невідомий шанувальник (підписався/вподобав), він може й не лишитися на вашій сторінці. Імовірно, що це просто студент, якому нудно на парі й він гортає стрічку. Якісний контент, до того ж, не завжди перейде в кількісний, бо не збере велику кількість шанувальників. Тут або працюй на аудиторію з її попитом, або «Якщо можеш не писати – не пиши». А якщо геть нема натхнення на пост, а читачі вже не дочекаються…. Зробіть паузу. Підіть у парк, кіно, на сонечко… Щось та й спаде на думку. Перезавантажуйтеся.

І використовуйте максимум можливостей соцмережі! Наприклад, ми знаємо про 2 жанри в Інстаграмі: пост із дібраними фото, продуманими й обробленими. Це ґрунтовніше. Актуальніше – жанр сторіз. Це спонтанність, оперативність реагувань. Сторіз – прямий ефір з місця події, пост – «коли є час». Але застосовуйте обидва, аби йти попереду, бути видимим.

І пишіть про те, чим ви справді палаєте. Тоді ця частинка душі знайде місцинку для ваших читачів.

Юлія Кузьменко