Усе про книжковий проект від Міли Іванцової

17 жовтня в Інституті філології відбувся оригінальний майстер-клас за участі талановитої письменниці та кураторки багатьох літературних проектів Міли Іванцової. До цікавої розмови про досвід пані Міли у виданні книжок долучилися студенти літературної творчості 4 курсу, 2 курсу магістратури та сходознавці 2 курсу. Розповідь гості (а радше, діалог, бо студенти досить часто зверталися до лекторки з питаннями) викликала чималий інтерес, оскільки Міла Іванцова добре знає процес книговидання і як автор, і як головний редактор, та ідейна натхненниця реалізованих видавничих проектів. Пані Міла безпосередньо долучилася до творення сучасного літературного процесу в Україні, адже під час існування «Редакції Міли Іванцової» відкривала нові імена та популяризувала вже відомих авторів. Зокрема уклала серії колективних збірок малої прози «П’ять зірок», «Дорожні історії», «Відкрий світ!»; підготувала до друку і видала романи сучасних українських письменників, написані в різних жанрах. За неповних два роки роботи «Редакції Міли Іванцової» побачила світ 31 книжка.

Однією з основних проблем сучасного літературного процесу, на думку письменниці, є той факт, що видавцям набагато вигідніше видавати популярних зарубіжних авторів, ніж українських, чия творчість досить часто не розрекламована і невідома широкому загалу. Утім лекторка підбадьорила аудиторію, зауваживши, що сучасна українська література має великий потенціал, підіймає гострі та суспільно важливі теми, і це, безумовно, також має свій уплив на видавців і читачів.

Міла Іванцова радить рухатися крок за кроком та не боятися відмов видавців. Кілька порад від відомої письменниці:

1. Надсилати рукопис варто лише в ті видавництва, які, власне, працюють із схожими формами та жанрами. Якщо йдеться про крутий нон-фікшн, немає сенсу писати лист видавцям дитячої літератури.

2. Правильно оформлювати лист-пропозицію для видавця. До листа необхідно додати синопсис (стислий опис роману), коротку біографію, а також файл, у якому ви зазначите потенційну цільову аудиторію, ваші думки та побажання щодо видання тощо. Усе має бути лаконічно та максимально інформативно. Такий «пакет документів» дасть змогу видавцеві швидко скласти загальне уявлення про текст.

3. Не боятися перераховувати власні досягнення, водночас краще утримуватися від надмірної демонстрації здобутків і самовихваляння.

4. Брати участь у різноманітних літературних конкурсах, щоб бути в полі зору потенційних видавців. Заявляти про себе.
Лекція минула непомітно, у затишній атмосфері. Письменниця пообіцяла знову завітати на цікаву розмову.

Сподіваємося, що такі зустрічі в стінах Інституту філології стануть доброю традицією!
Інформацію підготувала Світлана Вертола, фото Валерія Попова

Категорії: