Випускники про ІФ: Віра Ковтиха

Віра Ковтиха, психолог-психотерапевт (випуск 2005 року, "Літературна творчість"): Філологія не є моєю професією, однак вона стала міцною різноплановою базою, на яку можу спиратися у своїй роботі. По закінченню Інституту філології я отримала психологічну та вузькоспеціалізовану психотерапевтичну освіту. Нині я аналітично-орієнтований психотерапевт, працюю з дорослими та дітьми. І саме тут філологічне підґрунтя дуже доречне. Що таке психоаналіз? Це у першу чергу робота з мовою і символами, розривами у мовленні, обмовками і семантичними значеннями, смисловими навантаженнями. Що є дитяча психотерапія? Це насамперед гра, у якій діти базуються на архетипічних мотивах, відтворюючи процес і символи, що не мають слів і мають бути означені. Це все відсилає нас до означального та означуваного Ф. де Соссюра, до мови як структури та системи. Структурний психоаналіз Жака Лакана твердить, що несвідоме структуровано, як мова, а людина – це і є несвідоме. Тому навичка розрізняти та аналізувати ці речі, досліджувати етимологію слів та їхню семантику, здобута завдяки філології, безцінна для психотерапевта. Детальне знайомство з міфологією, казками та літературою, герменевтичні навички також важливий інструмент роботи. Те, що багатьом моїм колегам доводиться освоювати роками у процесі навчання та роботи, мені було вже відоме та зрозуміле на час вступу до царини психології. Упевнена, що для професій, пов’язаних із роботою з людьми, умінням говорити та розуміти, філологія – прекрасне підґрунтя.

Категорії: